Navigation Menu

Smaczna, szybka i zdrowa przekąska- batony owsiane z truskawkami.

Dbasz o swoją dietę i unikasz kalorycznych przekąsek nafaszerowanych cukrem?
Nie masz czasu na spędzanie dużej ilości czasu w kuchni?
Myślisz, że wszystkie przekąski są tuczące i niezdrowe?
Jednocześnie czujesz, że ciągnie Cię do słodyczy?



Właśnie dla Ciebie zamieszczam dziś przepis na batony owsiane
Są to batony, które stanowią idealną alternatywę dla szybkich przekąsek w ciągu dnia. Mogą również być dobrą propozycją na drugie śniadanie, niezależnie od tego czy jesteś w domu, czy też w pracy.
Jeżeli ćwiczysz systematycznie, warto dodać do składu batonów także białko dla sportowców. Taką przekąskę można spożywać zarówno przed jak i po treningu. Przed: podnosi poziom węglowodanów i energii. Po treningu: uzupełnia węglowodany oraz białka a także odbudowuje mięśnie.
Brak Ci czasu? Nie przejmuj się, przekąskę, którą chcę Ci dziś polecić, robi się naprawdę szybko. Samo wymieszanie składników trwa chwilę a potem wystarczy tylko schłodzić wszystko w lodówce. Co więcej, potrzebujemy tylko jednej miski, więc nawet nie trzeba później dużo zmywać :)

Zaczynamy?

Potrzebujemy:
200 g masła orzechowego (poszukaj takiego, który w składzie nie ma cukru i soli- u mnie Primavika)
200 g płatków owsianych (tradycyjnych lub bezglutenowych)
15 g melasy (może być miód)
15 g liofilizowanych truskawek
100 ml mleka (zwierzęce lub roślinne)

Opcjonalnie: odżywka białkowa dla sportowców.

Przygotowanie:
W misce mieszamy masło orzechowe z melasą (lub miodem). 
Wrzucamy płatki owsiane, mieszamy (najlepiej będzie zrobić to ręką). 
Dodajemy mleko i ponownie mieszamy. 
Na sam koniec wsypujemy liofilizowane truskawki i delikatnie łączymy z resztą składników.
Keksówkę o wymiarach 30 x 15 cm wykładamy papierem do pieczenia i przekładamy do niej przygotowaną masę równo ją rozprowadzając i lekko dociskając.
Formę wstawiamy do lodówki, celem schłodzenia. Minimum 3 godziny. 
Kiedy już wyciągniemy naszą schłodzoną masę, możemy ją pokroić. Najlepiej będzie kiedy pokroimy ją w prostokąty. Batony należy przechowywać w lodówce, wtedy są długo świeże (nawet do 2 tygodni!).

Z podanego przepisu wychodzi ok 10 batonów.

Wartości odżywcze (1 szt):
Kcal: 213,95
Białko: 2,4 g
Węglowodany: 8,25 g
Tłuszcze: 0,6 g



Przepis nie jest ani trudny, ani czasochłonny.
Tanio, szybko, smacznie i zdrowo. Czego chcieć więcej?
Przygotowujecie takie przekąski sami w domu? Jakie składniki dodajecie?
W naszym domu są różne wariacje na temat tego typu przekąsek. Jesteście ciekawi innych wersji? ;)

2 komentarze:

  1. Nono, na pewno pyszne. Ja się ostatnio zajadam batonami z kaszy jaglanej też dobra opcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z kaszy jeszcze nie próbowałam, ale mam zamiar :)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się zaglądać do wszystkich, którzy zostawią u mnie ślad. Do zobaczenia.