Navigation Menu

System CRM online – jak wybrać, na co zwracać uwagę?

Organizacja jest bardzo ważna. Dlaczego, więc nie zorganizować sposobem zarządzania relacjami z klientem? Co nam w tym pomoże? System CRM.

CRM- co to właściwie jest?

CRM- ang. Customer relationship management, oznacza zarządzanie relacjami z klientami.

system crm online


Dla kogo? Po co?

Systemy CRM są przeznaczone dla każdego przedsiębiorcy, który chce, żeby jego firma sprawnie funkcjonowała. Pozwalają na dobrą komunikację z klientem, lepszą współpracę i utrzymanie długotrwałych relacji. Dzięki nim użytkownik nie przeoczy żadnej ważnej informacji. Systemy te wspomagają proces sprzedaży, a co za tym idzie: zwiększają dochody.


Jak wybrać CRM dopasowany do naszych potrzeb?

System CRM online może mieć różne funkcjonalności, nie wszystkie muszą być przydatne dla każdego.
Najpierw trzeba się zastanowić jakie są nasze potrzeby. Skupmy się na informacjach, które mamy odnośnie naszych klientów. Przeanalizujmy wygląd obecnego funkcjonowania firmy i zastanówmy się, co powinno zostać zmienione.

Jaki powinien być system CRM?

Dostępny.
System crm online, na jego korzyść przemawia łatwość dostępu do systemu, wygodna obsługa, niższe koszty- w formie abonamentu miesięcznego, a także możliwość zdalnej pracy- można korzystać z każdego urządzania, które ma dostęp do internetu. Co więcej, mogą z niego korzystać różne osoby, które są do tego upoważnione.

Intuicyjny.
Ważne jest, by system był łatwy w obsłudze. Dzięki intuicyjnemu działaniu nie musimy tracić czasu na długotrwałe szkolenie pracowników. Oszczędzamy czas i pieniądze.

Długotrwały.
Przy wyborze systemu musimy pamiętać, że będziemy z niego korzystać przez najbliższe kilka lat.
Większość firm, które oferują system CMR pozwala na miesięczny okres testowy, dzięki czemu można zorientować się na swoje potrzeby i określić czego tak naprawdę wymagamy od takiego systemu. Po darmowym okresie demo, wybieramy pakiet, który najbardziej nam pasuje. Niektóre firmy oferują bezpłatne korzystanie z systemu nawet po okresie próbnym. Przeważnie w okrojonej formie. Warto wcześniej zapoznać się z cennikiem i warunkami po wygaśnięciu wersji demo.


Posiadający wsparcie.
Zwłaszcza wsparcie techniczne. W przypadku jakiegokolwiek problemu warto mieć pomoc fachowca.

Import/Eksport.
Warto, aby system przez Was wybrany posiadał opcję importowania oraz eksportowania danych. Łatwiej będzie się wtedy wdrożyć. Lepiej będzie również "odejść" od niego, kiedy przestanie spełniać Wasze oczekiwania. Nie można sobie pozwolić na stratę bazy danych, gromadzoną przez dłuższy czas.

Funkcjonalność.
Dobry system powinien łączyć funkcje kilku aplikacji. Tak, abyśmy mogli używać tylko jego, zamiast paru programów., np do raportowania, pisania mailu, prowadzenia bazy danych, rozmów z klientami i wielu innych. Dobrze byłoby, gdybyśmy mogli wybrać sobie potrzebne nam funkcje.

Integracja.
Jeżeli już korzystacie z jakiś programów, dobrze byłoby gdyby CRM integrował się z nimi. Praca jest wtedy łatwiejsza, przyjemniejsza. Wszystkie informacje są w jednym miejscu.
System może być również zintegrowany z centralą telefoniczną, pocztą mailową, telefonami, stronami www, a nawet bramką sms.

Pamiętaj, że... "Kto ma informacje, ten ma władze". 

0 komentarze:

Dziękuję za każdy komentarz. Staram się zaglądać do wszystkich, którzy zostawią u mnie ślad. Do zobaczenia.